första snön och annat i mitt liv

 Hej!

De senaste dagarna har varit ganska så fullproppade med program. Jag var hemma norrut under helgen med J. Jag rensade en massa tillsammans med mina syskon och så fick vi 2 släktingar från Helsingfors till oss. Så roligt att äntligen kunna ses sådär smått igen. Allt damm och prat resulterade i att jag höll på att tappa rösten lol. Så typiskt mig. Men ja, roligt hade vi i alla fall. 

Åkte sedan söderut igen där en stor hög med skolarbete väntade på mig. Dvs att min vardag spenderats med läxor och andra skolarbeten. Känner mig faktiskt stressad i nuläget när allt bara dränker mig. Men det varar ju inte för evigt i alla fall. Tack och lov har jag fått stöd från fg igen vilket underlättar allt något enormt. Vi började även på övningar i statistik i skolan den här veckan och hemska saker vad en sekund av okoncentration kan ställa till det, men jag hoppas att jag snart får den delen av studierna undan.

När jag inte suttit med skolan så har jag försökt att sätta tiden på J. Igår t.ex. så var vi på teater tillsammans med hans föräldrar. KAJ:s nya musikal på Wasa teater var helt fenomenal om ni frågar mig. De lyckades verkligen även med denna pjäs! Lite spännande var det förstås att sitta i en teaterlokal bland en massa andra människor men det lugnade mig mycket att den absoluta majoriteten bar mask. Dessutom låter det som att stan ändå har klarat sig med få fall under den senaste tiden. Och så var serveringen väldigt utspridda och man satte sig vid ett Skillt bord per sällskap där det var dukat klart. Så en riktigt lyckad teaterföreställning som jag rekommenderar varmt. 

Nu ska jag försöka packa klart innan jag drar norrut igen. Försöker att komma på vad jag kan ha glömt och sådant men jag klarar mig väl förhoppningsvis utan det som jag möjligtvis råkar glömma. Taggar dagen tillsammans med låten "It's my party" av Lesley Gore. Är överlag inte en person som lyssnar på speciellt gammal musik och sådär men igår fastnade jag i misstag för den. Vintage stil och mer eller mindre livsstil men musiken har jag ännu i det stora hela fastnat för när det kommer till före slutet av 1990-talet. Oh well, nånstans ska man väl börja. Ha en bra dag!

Den första snön kom sådär btw förra helgen. 


Kommentarer

Populära inlägg