November

 Kan inte riktigt förstå att det redan är November. Har hunnit med en hel del men just idag så prokrastinerar jag lite extra. Visst har jag gjort några ärenden men borde ta mig igenom en inspelad föreläsning och skriva en text om den till en annan uppgift. Men min energi är lite på sparlåga i nuläget. Vill mycket hellre sitta och sticka på min tröja och se på serier. Det lockar liksom mycket mer är skola just nu. 

Annars har jag umgåtts med J hela helgen och försökt att vara kreativ genom att koka risgrynsgröt, bullet journal, sköta mina växter, stickat, samlat vuxenpoäng och sådant. Roligtroligt. 

Drog mig ut på några ärenden på förmiddagen och efter det så kraschade jag lite. Så får väl ta resten av dagen som den kommer för mer orkar jag nog inte med just nu i alla fall. Verkar dock som att jag fått fixat praktikplats vilket jag är riktigt glad över! Nu håller jag bara alla fingrar och tår för att jag ska få åka ut på praktiken med tanke på Coronan. Ser i alla fall lite ljusare ut i dagsläget. Fallen här i stan har minskat och det har knappt kommit några fall alls på den senaste veckan vilket jag är glad för. Bara alla orkar och använder ansiktsmask + alla de vanliga rekommendationerna så borde det lösa sig. Tror det ligger mycket på att folk faktiskt håller restriktionerna, i alla fall verkar det vara tack vare att alla hållit dessa restriktioner som situationen har lättat.

En dag i taget nu bara, och lite mer energi så ska väl också detta gå.


Kommentarer

Populära inlägg