framåt, framåt, bakåt

 Hej!

Dagarna består av berg som byggs upp av skolarbete. Sitter många timmar i streck de flesta dagarna framför datorn och med näsan i böcker. Mycket känns intressant medans annat dränker mig. Försöker att lista upp vad jag ska ha gjort och när deadlines kommer emot. Jag vill ju komma framåt i studierna och få papperna i handen en vacker dag. Det siktar jag på just nu. Papprena i handen, kunskap i mitt huvud och förhoppningsvis jobba med barn. Jag hoppas att framtiden är snäll och att det jag gör formar mig till den jag ska bli.

Idag har jag suttit ca 6 timmar framför skoluppgifter. Pratade med bästa vännen nån timmer och det motiverade mig lite mer till att studera. Dessutom var jag och veckohandla. Pratade med mamma om släkten och släktforskning vilket alltid är intressant, så roligt att ha en mamma att dela intressen med.

Tränade en stund efter allt skoljobb och nu inväntar jag motivation att gå och lägga mig. Vaknade ca 6 i morse och kunde inte somna om. Ca 4 timmar sömn lever jag alltså på. 

Har bakat och pysslat en hel del under dagarna som gått. + att jag umgåtts med J helgstid. Jag strävar efter att helgen ska vara skolfri, dvs att jag sitter med skolarbete ganska länge inne i veckorna, speciellt på fredagar. Men lördag och söndag vill jag ha som frizon. Farsdags helgen var jag och J norrut och träffade familjen i omgångar. Vi är så många så vi är extra försiktiga nu när Corona härjar. Måste bara säga att mina syskonbarn gläder mig något enormt. WoW att få ha 7 syskonbarn i mitt liv, samt resten av familjen.

Vissa dagar kämpar jag med att stiga upp från sängen. Det kan vara riktigt tungt och då känns mycket omöjligt. Andra dagar är jag taggad på livet och känner en levnadskänsla. Kan inte förstå hur långt man kan ta sig efter att ha levt i ett becksvart hål. Nu tar jag 2 steg framåt och 1 tillbaka, framåt är alltid framåt. Ta hand om er <3

Kommentarer

Populära inlägg