Alldeles för länge sedan

Hej!
Det är en hel del som har hänt i mitt liv men ändå inte.
Var en sväng med Nathalie till Helsingfors i april. Vi var till Högholmens djurpark bl.a.
I början av maj så var jag inne på sjukhus fram och tillbaka på dropp pga. Migrän. Lagom roligt men jag överlevde och sov bara en natt där. Denna migrän var resultat av bl.a. väldigt spända muskler så jag gick och blev masserad i några månader.
Var sedan för första gången ner ordentligt i närpes (inte bara till tomaten) var på en ledarskapskurs som jag går detta år.
Jag hann också vara en sväng till Helsingfors i maj. Var till Borgbacken med en vän och så träffade jag en del av släkten.
Hela våren och sommaren har varit ett enda helt pendlande över halva Österbotten. Vet inte på rak arm hur många gånger och hur många km som jag pendlat men en massa.
Har varit ute och seglat med J och fått fartrekord för hans båt🙌🏻 Så otroligt roligt att segla med honom!
Jag var en sväng till Helsingfors i juli på släktträff och så hälsade vi på min kära momi som fyllde år❤️ Träffade såklart andra nära och kära också❤️ Vilket var en av sommarens absoluta höjdpunkter!
Sen var jag på sommarläger i pieksämäki en vecka och träffade många av mina underbara vänner❤️
Har också jobbat några timmar i veckan men försökt att ta det så lugnt som möjligt.
I augusti så var jag på resa med bästaste museiklubben till inget mindre än Norge!🇳🇴 Vi körde alltså upp till haparanda, vidare till Kiruna (där vi sov 1 natt) och sedan vidare till Lofoten i Norge. Man kan minstsagt säga att det var mäktigt! Så stor skillnad mellan vårt platta Österbotten och fjälliga Norge. Norge har en underbar natur och trevliga människor. En dag vill jag utforska mera av landet. Vi var alltså i Lofoten 2 nätter (1 dag) på en vikingafestival (där vi hittade 1 finländare förutom oss då! Så vi pratade finska i Norge) och sedan begav vi oss österut igen med buss och färja längs en fjord. Så otroligt mäktiga upplevelser! Vi övernattade sedan i Sverige och så såg vi också världens snabbaste tidsvatten! En hel del norskt och svenskt godis och andra produkter blev det.
Så resan tog 5 dagar samanlagt och 4 av dessa dagar satt vi i buss men så otroligt värt dessa timmar!
Har nu efteråt flyttat tillbaka lite söderut och får se lite vad jag hittar på under hösten, skolan får vänta lite till.
Ska om ett par veckor till London en sväng så det ser jag fram emot!
Har en hel del som pågår just nu överlag och det är inte alltid som en dans på rosor om man säger som så eller jo, egentligen är ju livet en dans på rosor och man måste ibland stiga på taggarna för att komma vidare.
Så nu alla läsare uppmanar jag er till att andas. Ta ett djupt andetag och vila för en sekund, vi fixar dethär!

Kommentarer

Populära inlägg