HemmađŸ‡«đŸ‡ź

Hej!
I morse blev det en sista utfÀrd i stade jyderup. En sÄ hÀrlig stad! Vi blev under denna resa guidade runt i SjÊland av krelltours. Hon som har företaget körde runt oss och berÀttade en massa om olika stÀllen. Rekommenderar verkligen dem!
SĂ„ satte vi oss pĂ„ tĂ„get och tittade ut dĂ€r regnet fall över oss. 
I Köpenhamn sĂ„ gick vi pĂ„ StrĂžget och köpte lite suvenirer och annat skoj. 
Vi pausade shoppandet och gick till Nationalmusét en svÀng. DÀr fick vi se allt möjligt frÄn stenÄldern och fram till vikingatid. (Det fanns mer men vi hann och orkade inte med mer).
SÄg faktiskt för första gÄngen i mitt liv en Àkta mumie! Wow alltsÄ! LÀskigt men sÄÄÄÄÄ intressant.
Sen blev det shopping och tĂ„g till flygplatsen. Drack starbucks som vanligt och köpte en svindyr escada parfym (Uops) men sĂ„ vĂ€rt det✌đŸ»️
PĂ„ flyget trĂ€ffade jag en vĂ€n som jag i te sett pĂ„ vĂ€ldigt lĂ€nge. Den finlandssvenska ankdammen liksom😂 vid mellanlandningen i Helsingfors sĂ„ trĂ€ffade jag 2 vĂ€nner frĂ„n min körđŸ‘ŒđŸ»

Nu nĂ€r jag sitter hemma och ser tillbaka pĂ„ denna resa sĂ„ Ă€r jag bara glad. Har fĂ„tt se och lĂ€ra mig sĂ„ otroligt mycket! SĂ„nt man inte lĂ€r sig i endast en bok. Brinner verkligenför historia sĂ„dĂ€r pĂ„ sidan om.❤️



Kommentarer

PopulÀra inlÀgg