DanmarkđŸ‡©đŸ‡°

I morse kl. 4.30 sÄ Äkte vi ivÀg med "krombikrÄkon" till Helsingfors och dÀrifrÄn till Köpenhamn. Helt otroligt att jag faktiskt njöt av fÀrden!
Vi fikade pÄ ett sött café och gick en hel del.
VÀl framme sÄ tog vi tÄget mot en "vikingeskribene i Roskilde" och dÀr tittade vi pÄ gamla och nya vikingaskepp samt workshops. Vi Ät ocksÄ en slags tunnbröd med sallad och pulledpork pÄ. Helt gott!
Sen hĂ€mtade vĂ„r vĂ€rdinna oss.  Riktigt trevlig en😊
Vi Äkte till "Sagnlandet". DÀr fanns det stenÄlders, jÀrnÄldern, vikingar och 1800-tals boplatser dör folk fick hyra in sig och leva pÄ en specifik tidsÄlder. JÀtte roligt om ni frÄgar mig.
Sen blev det att Äka till hostellet och sen vidare till vÀrdinnan som bjöd oss pÄ god, dansk mat.
Dagen slutade pĂ„ över 15000 steg, sĂ„ gissa om jag Ă€r trött i fötterna😂
Hur det gÄr med danskan? Ja, jag försöker mitt bÀsta. Vissa ord Àr svÄrare Àn andra men danskarna Àr trevliga mÀnniskor och förstÄr svenskan.

Annars sĂ„ fick jag smĂ„tt panik över att jag inte fann nĂ„gon wi-fi hĂ€r. Ringde J och N för att det inte kostar mer Ă€n om man Ă€r innomhus landet. Men min kĂ€ra mor lyckades hitta lösenordet. SĂ„ tack och lov för wifi😂❤️

Kommentarer

PopulÀra inlÀgg