Tåg

Sitter nu i tåget efter en fullspeckad helg. I fredags åkte jag och en vän ner till Helsingfors, vi skildes av före jag ensam steg av i Helsingfors. Jag möttes av en leende vän☺️ Hon hjälpte mig att hitta (nog för att jag är van med Helsingfors men inte ensam) tack! :) sen for jag till min moster och möttes av ös regn haha! :D vi hade det riktigt roligt där, jag och min kusin flätade varandras hår och OJ vad det var roligt att fläta hennes hår! Det blev lördag och jag stack iväg till "stan" med moster och där mötes jag av ett gäng glada scouter med rinkkor. Jag började nästan genast få kontakt med en tjej där, :D  sen i Ekenäs så träffade jag min vän från tåget vi var enda från Österbotten på lägret, vi hade en massa lektioner, lekar, underbar gemenskap och en massa nya underbara människor. Idag åkte vi hem, jag och min vän träffade mina släktingar och en vän. Nu sitter vi i tåget påväg upp till Österbotten. Så vad har detta veckoslut gett mig? Jo, en massa lärdom, nya underbara vänner <3 att jag klarar mig i Helsingfors, scoutgrejer, hjälpsamhet, tacksamhet, att pizza ska vara ganska länge i ugnen annars är den degig, att sopa upp kol är jobbigt, att sätta upp tält är inte svårt, att man sover en timme mindre då man ändrar till sommar tid och det kombinerat med läger är inte det bästa, att plastpåsar är bra till mycket. Och så otroligt mycket mer. Tack <3













Kommentarer

Populära inlägg