Snö och mörker

Kom nyss hem efter en full proppad dag. Skola --> scout--> möte ---> och nu är jag hemma. Det har snöstormat sen ca 15.00 men började på allvar ca 19.00 och nu är klockan typ 23.00. Jag älskar snö <3 på vägen till mötet så sprang en älg över vägen men det gick bra trots det hämska vägföret! Jag slapp inte tillbad till internatet och det tog ca 40 min. Att slippa hem (ca 12km!!!!) träden lutade sig ner över vägen likt en triumfbåge som tog inbiltaket, snön under bilen var inte mycket bättre för den snön tog i under bilen. då vi efter en krokig hemfärd kom hem så kom vi till en vacker vit gård mitt i en snöstorm... Och då vi kom in genom dörren var allt svart! Elavbrott och snöstorm.... Nåja ska se hur det blir med att hinna till skolan i morgon och så får jag se hur allt blir. Det är ca 15-20 cm snö men det är svårt att säga och tro mig det regnade hela förmiddagen! Så all snö har kommit idag. Nu kan man nog säga att det är vinter <3
Batteri ljus





Kommentarer

Populära inlägg