En tanke

Började fundera... varför kan människor inte acceptera varandra som de är? Det är så ofta som folk blir ner tryckta, mobbade, inte accepterade osv. Det kan bl.a. bero på varifrån man är, religion, utseende osv. Men de som mobbar är inte bättre än de andra! Alla människor är exakt LIKA mycket värda <3 Alla förtjänar att bli älskade, alla ska bli accepterade oberoende av bakgrund, utseende eller något annat. DU har blivit skapt till den du är. Vi kan inte ändra på oss själva eller andra och det ska vi inte göra heller. Tänk på att vi alla är med människor. Det är som om vi människor dömer boken från pärmen och tycker att den är dålig fastän man inte öppnat boken. Alla har en historia att berätta och jag tycker att den historian ska bli hörd. Tänk dig de riktigt gamla historierna som har berättats i år hundraden, historierna har förts vidare i generationer och om någon skulle ha slutat berätta dem så skulle vi inte ha de berättelserna här idag. Det är så viktigt att alla människor ska få möjligheten att berätta sin historia för annars glöms den bort. Alla är så otroligt betydelsefulla och alla borde accepteras. Om du känner att du inte blir accepterad eller något sådant så prata om det. Jag finns här för mina läsare och det finns så många människor runt oss och jag tror att alla har någon som lyssnar fastän man inte vet vem direkt. Tänk på t.ex. Forest Gump om ni har sett filmen, han blir inte accepterad pga. han är annorlunda, han har benen i hjärnställningar och blir mobbad för det. men tror ni han ger upp nej! Fastän han har benen fast och folk jagar honom så kämpar han och så plötsligt kan han springa! :) Alla människor är annorlunda, ingen är likadan som den andra. Så var stolt över dig själv och försök inte att ända på andra människor. Den ända personen som man kan ändra är sig själv och ingen människa ska få dig att ändras, det är bara du som kan styra den delen. Gonatt underbara läsare <3

Ja, jag vet att jag är märklig i mina funderingar men ja det är väl jag :)
Tienes que amarte a ti misma/o <3True saying
Accept it*
I accepted realityYesStory of my life.... Sofia | via Tumblr

Kommentarer

Populära inlägg