stress och perfektion

 Hej!

Mitt liv är för tillfället enormt stressigt. Jag har en massa stora deadlines som kommer närmare och närmare. Vissa dagar känns det som att jag kvävs all alla måsten. Att misslyckas skrämmer vettet ur mig. Att ens öppna vissa uppgifter är jag för rädd för att öppna efter som att jag på förhand inte vet vad som förväntas av mig. Uppgifter lämnas in och kommer tillbaka. Har jag tagit mig vatten över huvudet? 36 studiepoäng med flera svåra kurser på en och samma höst. Den här helgen genomförs i form av studier. Jag har så många uppgifter som måste bli klar och det tar all min energi och tid. Små pauser här och där strävar jag efter för att klara av takten. Krånglar med praktiker, stipendier, Fpa, skatteverket mm. för tillfället. Inte alls skoj.

Idag fick jag ihop skrivet 3 sidor på 1 timme vilket känns riktigt bra. Tack och lov för att man har andra småbarnspedagoger i familjen som man kan bolla tankar med. Sätter upp mål för att få klart arbetet i morgon kväll. Sen blir det att ta tag i nästa... Tänkte fråga här ifall någon av er läsare råkar ha ett dagis i Vasa som skulle ta emot en praktikant i vinter? Söker även efter ett montessoridaghem/förskola i Stockholm. Vore hemskt tacksam för olika tips!

Har i kväll städat min lägenhet och oj vad det känns bra att ha saker och ting ur vägen. Städning av mitt hem kan vara terapeutiskt och minska stressen för min egen del. Så nu har jag ett hem med mindre damm och mer utrymme. Nu ska jag försöka göra mig i ordning för att lägga mig. Helt sjukt spänd i nacken/axlarna så jag borde väl försöka göra något åt den delen. Wellwell, gonatt allihop <3

Igår efter en hemsk dag gick jag och J efter mitt paket från posten. Det var min julklapp av J som kommit och det är denhär helt perfekta, bruna, linne Son de flor klänningen jag någonsin sett. Wow wow wow, hela dagen vändes till det bättre! Så lycklig, materiell lycka och dessutom bra för miljön. Son de flor måste vara mitt absoluta favorit företag som jag alltid blir glad av att se. Det här är mitt 5:e plagg från dem och så köpte jag själv ett par fängslar som går perfekt till min son de flor kjol. Aaaah, kärlek. Tusen tusen tack till J för julklappen. Så himla lycklig <3


Kommentarer

Populära inlägg