secondhand och outfits

 Hej!

Tiden bara springer i väg och jag kan inte förstå att det redan är november. 

Min tid består som vanligt av skola men deadliner kommer bara närmare och närmare, vilket innebär mera stress och dylikt. På förmiddagen idag hade jag muntlig tent i fackfinska och jag kan meddela er att jag blev godkänd! Oj en sån lättnad att äntligen ha det ur vägen! Bara resten kvar nu, heh. 

Mellan alla studier så försöker jag att andas och iaf göra något lite roligare. Förra helgen umgicks jag med J hemma hos mig. Vi gröpte ur en pumpa och tillverkade en lykta i form av ett hus av den. Så himla roligt att testa på! Dessutom tillverkade jag min första pumpapaj någonsin och den fick absolut godkänt! Kärnorna rostade jag med kokosolja och salt i ugnen och även de blev goda. Kände mig lite extra aktiv helt utanför studierna den dagen. 

Jag har också gått lite på loppis och fyndat en hel del. Hittade 2 tavlor varav en som jag tog bort bilden från för jag älskade ramen mer än själva konstverket. Älskar vackra guldramar för er som inte vet. Fyndade ett schackspel i trä som jag länge velat ha men inte hittat på loppis före nu. Hittade en vintage blus, en lång vintage yllekappa och ett läderbälte som är den perfekta accessoaren. Wow vilka fynd man kan göra secondhand! Man bidrar inte till klimatändringen och så går det man betalar till välgörenhet vilket jag tycker att känns värdefullt. Ni vet när man hittar sånt man verkligen älskar och varje gång man ser dessa inköp så ler man lite extra. 

Vidare med skola så håller jag som bäst på med att söka 2 praktikplatser som består av 6 veckor/st. Jag har mina planer men det återstår att se hur det blir sen i praktiken. Men jag hoppas att det hur som helst blir en bra vinter/vår på den fronten. Har också försökt få ett början på mitt examensarbete och jag tror att det kan bli bra trots att jag känner mig lite nervös i nuläget.

Ja, det är väl såhär som mitt liv ser ut, när jag inte studerar så försöker jag få stickat några varv på min tröja men överlag har jag nog hamnat att sätta det till sidan pga skolan. 

Trevlig helg!




Några av veckans outfits.


Kommentarer

Populära inlägg