Som kurragömma...

 Hej!

Fick lust för att skriva av mig lite, sådär för att prokrastinera allt annat. Mitt tyg kom fram igår och det är ett så vackert linnetyg, problemet ligger bara i att det inte finns några lämpliga smygdragkedjor här i stan. Har ingen aning var jag ska hitta en ca 40cm rostfärgad smygdragkedja, så om ni har tips kommentera! Annars är det nog skolan som fortfarande tar upp 99% av min tankekapacitet, hoppas på att bara ta mig igenom den här våren, strävar efter att få klart mina studier på de 2 kommande åren. Hur det blir får framtiden visa men det är det som jag strävar efter. Det är nog där som min motivation i dagens läge kommer ifrån.

Fick för ett par dar sedan in en skoluppgift på 18 sidor text, så skönt att äntligen ha det ur mina händer. Men lite att göra får jag nog fortfarande drömma efter... Har helt sjukt många uppgifter att få klart inom snar framtid, så fritiden får sättas in när sån tid kommer. En hel del fina promenader har jag trots allt hunnit med. De senaste dagarna har det varit 14 grader där ute men i natt har de lovat snö, igen. Som snälla nån, en vecka vår med nästan sommarvärme och nu blir det snö? Nej tack.

Har sökt i panik efter ett par springtights som hålls uppe i midjan när man springer men oj vad dåligt utbud affärerna har. Eller är det jag som är för petnoga? Vill inte köpa saker och ting bara för att köpa något, vill att det som jag tar in i mitt hem ska vara genomtänkt och något som jag verkligen behöver eller blir glad för under en längre tid. Tack och lov så fann jag äntligen idag ett par högmidjade, icke genomskinliga, bekväma springbyxor som man kan spänna i midjan. Nu återstår det bara att se om de är så bra som jag tror att de är. Fick dem på rabatt så det var ju en positiv överraskning. 

Så jo, det är såhär som mitt liv ser ut just nu. Borde ta tid på hur länge jag kan prokrastinera saker i pressade situationer. Det är såklart inte som att jag skulle ha suttit här hela dagen, har suttit ner ca 15min hittills idag. Så att jag inte gjort något idag så kan inte ens jag själv påstå. 

Kommentarer

Populära inlägg