Godkänd

 Senaste tiden har varit extremt stressig. Skola från morgon till kväll och uppgifter så att det räcker och blir över. Ja, det är väl såhär som det blir när man har en viss tidspress för studierna och allt sker på en gång.  

Hade i kväll en deadline som bestod utav 10,5 sidor för min del och jag fick den klar och inlämnad igår kväll efter många timmars slit. Hoppas innerligt att uppgiften går igenom. Blev sådär annars godkänd i finskan och en stor sten föll från mina axlar. Fick också en annan kurs godkänd för ett par dar sedan. Så skönt när man ser att allt slit fått resultat, måste bara minnas att jag inte måste ha så himla bra i alla ämnen utan att godkänt helt enkelt räcker. Viktigast är ju faktiskt inte en siffra på ett papper.

Inledde idag mina profileringsstudier inom småbarnspedagogiken och oj vad intressant det är! Ser så mycket fram emot att få mitt yrke och börja jobba med barn. Dessutom hann jag ut på vårens första länk mellan skolan och ett styrelsemöte. Soligt och klarblå himmel, dessutom såg jag blommor i flera rabatter. 

Mitt liv kretsar med andra ord kring skolarbete för tillfället och där emellan försöker jag att göra någonting helt annat. I helgen när jag och J var hemma norrut så konstruerade jag mitt första mönster från grunden sedan beklädnadstiden. Så taggad att sy en sommarklänning i linne! Väntar bara på att tyget ska komma fram så att jag kan åka norrut igen och sy. 

Så jo, det här är livet för mig just nu. 

Kommentarer

Populära inlägg