Senaste tiden

Hej!
Maj 2020 har varit lite av en dans på en spikmatta.
I slutet av april så blev jag faster åt en liten grabb, vilket är super roligt och han är så otroligt söt. Syskonbarnen har en speciell plats i mitt hjärta.
I början av maj så kom beskedet att min älskade Momi somnat in. Jag har varit skonad från dödsfall hela mitt liv egentligen så det är en mycket konstig känsla, en slags bubbla som man går runt inuti. och nu i vår har jag varit med om att missta 2 nära släktingar. En stor saknad lämnas hos mig.
Är mycket tacksam för tiden jag fick med dem och jag kommer aldrig att glömma värmen som de bidrog med. Så älskad, så saknad och aldrig glömd.
Denhär pågående pandemin har gjort att vi inte ens kan åka och hälsa på släkten och gå på begravning. Vi löste det dock genom att närfamiljen här hemma samlades och så streamade mina kusiner från begravningen till vår tv. Så märkligt att gå på sin egen momis begravning på distans men det var vår vettigaste lösning i dagsläget. Tror att det kommer smälta in på något sätt först när jag är i Helsingfors igen, för just nu så har jag inte varit på plats och sett förändringen.
Har stickat en hel del, träffat min andra halva och firat hans födelsedag, sorterat/rensat i mitt liv på olika plan och tänker fortsätta. Känns skönt att få städa i mitt liv.
Sköt om er <3

Kommentarer

Populära inlägg