April

Hej!
Har gått en halv evighet sedan jag tittade in här. Under tiden Som jag varit borta så har jag hunnit med en hel del.
Jag har bl.a. varit två svängar till Helsingfors, lett lovsång på nyårslägret och varit på ungdomenskyrkodagar. Har varit för det mesta i Vasa under veckorna. Har satsat på kreativiteten i princip konstant sedan oktober och börjat/gjort klart en hel del projekt. 1 par svarta sockor, 2 mössor, 1 par pulsvärmare, 2 st pannband, x-antal virkade hårband, halvvägs med en stickad tröja, halvvägs med en virkad tröja, broderat en hel del, Nästan klar med en virkad basker, en påbörjad virkad väska, sytt en totebag, 2 disktrasor i bambu, gjort om några plagg... Ja åtminstone dessa projekt. Dethär med kreativitet är ett sätt att uttrycka mig, att se att jag får gjort något. Har också satsat en hel del på styling av mina egna outfits. Dethär med från gammalt till nytt, sy om gamla kläder (både från skåpet och från loppisar) ger mig en hel del inspiration. Plaggen får liksom nya liv. Vill försöka att i så stor utsträckning som jag kan sy egna kläder, handarbeta, undvika plaster och tänka mer och mer på miljön och de som syr våra kläder mm. Jag är långt ifrån perfekt men man måste börja någonstans. Såg dokumentären ”the True cost” för några veckor sedan; det var otroligt ögonöppnande och  jag rekommenderar den eftersom att det är ett verkligt problem och det handlar om människors värde. Jag började må fysiskt dåligt av dethär med ”fast fashion” och hur miljön förstörs genom bl.a. klädkonsumtion.
Ja så det var kort om mitt liv just nu. Hoppas att just du har en bra vårkväll.

Kommentarer

Populära inlägg