En tid sen sist

Hej!
De senaste månaderna har haft sina guldkorn. I september så var jag till London! En riktigt bra resa med fina vänner. Fick se mycket men känns som att jag vill dit en vacker dag igen. Fick prata med många nya människor och utmana mig själv i en ny stad. Fick också vara med om 4 olika gudstjänster och nej, det var verkligen inte tråkigt! Det var så annorlunda på något vis och jag trivdes som fisken i vattnet.
I oktober så var jag en sväng till huvudstaden med en av mina goda vänner och hälsade på min bästa vän. Vi bodde på hotell (vilket jag sällan gör i Helsingfors)
Resten av tiden så har jag stickat och försökt vara så kreativ som jag bara hinner och orkar vara. Bestämde mig i oktober att sticka nånting som hade 2 likadana delar. Så först ut blev ett par pulsvärmare, sedan ett par sockor, ett par vantar och nu en mössa. Sedan har jag också funderat ut julklappar och införskaffat dem. Sydde idag en julklapp sådär i sista minuten och den fick väl godkänt. Har dessutom gjort alla julgranspynt själv detta år, vilket har resulterat i irritation, kreativitet och fantasi. Men det blev mysigt i alla fall sådär nära jul.
Har pendlat fram och tillbaka över norra delen av Österbotten en heeeeeel del kan jag lova, så smått trött på den biten. Har också försökt att träffa vänner och hålla kontakt med några vänner på andra orter. En kväll blev det att prata 4 timmar i telefon med en god vän som jag tyvärr ser sällan pga. Avståndet. Men Ibland så känns det bäst att bara vara hemma och ta det lugnt med min andra hälft.
Julen börjar verkligen närma sig nu och jag hänger inte riktigt med i svängarna. I morgon blir det att åka en snabb tur till huvudstaden och hälsa på släkten sådär i juletid och jag har inte hunnit packa alls.
Så här är jag, trött och förvirrad men ”he ska ga!”


Kommentarer

Populära inlägg