Sommar

 Halloj!

Över 1 månad har gått sedan jag fick min examen, detta innebär också att juli glider förbi i rasande takt. För tillfället arbetar jag på museum men jag har även gjort en massa inhopp här och där. Kommer nästa vecka att fungera som ledare på ett läger vilket ska bli riktigt roligt, men det är såklart spännande. Jag bor på 2 ställen vilket betyder att jag på ena orten jobbar halva veckan och andra halvan bor jag hemma i stan. Men det blir en massa resande på gott och ont. Mitt sommarlov blev någon vecka i juni efter som att jag jobbat här och där efteråt. Jag har hunnit träffa vänner, gjort utställningar och städat en massa. Det är egentligen det som jag hunnit med.

I lördags på kvällen kom 3 goda vänner till oss på spelkväll och det var så otroligt roligt måste jag säga! Vi känner oss lyckligt lottade att få bo i samma stad som våra bästa vänner och att faktiskt kunna umgås i ett gäng! Har egentligen aldrig riktigt trivts i en grupp men i detta sällskap trivdes jag som fisken i vattnet. Så ofattbart lycklig över denna upptäkt. När jag var yngre trodde jag mig vara extrovert och tvingade mig att vara bland folk trots att jag egentligen inte trivdes. Jag identifierar mig idag som en social introvert och det känns som att jag hittat min plats i den benämningen. 

Utöver detta har jag även hunnit smått med några hobbier, jag började igår att experimentera med knyppling men det är en lååååång väg tills jag förstår vad jag håller på med. Jag har även spelat en del tillsammans med J och med mig själv. T.ex. började jag på med Zelda spel för första gången! Är förvånad över att jag fattat tycke för en ny genre. När vi hade vänner över i lördags spelade jag elden ring medans resten hejade på mig och fast jag överlag inte gillar aktion spel hade även jag roligt! Tror det var sällskapet som gjorde allt roligt.

Jag har även hunnit vara till Åbo på medeltidsmarknaden med m-klubben vilket var riktigt roligt som vanligt. Fick både se Aoba Vetus, marknaden där jag fick en ocarina (av mamma), domkyrkan, åbo slott och så träffade vi min ena syster på plats. Dit var en riktigt lyckad resa må jag säga!

Nämen så det här är så som livet ser ut just nu och jag skulle nog inte byta ut det.

Kommentarer

Populära inlägg