Alldeles för länge sen

 Hej!

Nu är det ett bra tag sedan jag suttit ner för att skriva, visst har jag gjort utkast men de har jag glömd lika hastigt igen. Har egentligen inte alls tid att skriva nu heller men tänker göra det ändå. 

I dagsläget så tar skolan upp 120% av all min tid. När jag inte sitter i skolan så försöker jag att hinna med alla deadlines, kan meddela att det är lättare sagt än gjort. Skolan tar sig huvudsakligen i form utav närundervisning, så märkligt att vara ute bland folk igen, speciellt i skolan. Känns i alla fall mer okej att vara i skolan när de flesta (inklusive jag) är dubbelvaccinerade och så bör vi alla använda mask. 

Jag har påbörjat minst 3 stickprojekt men nu stickar jag i huvudsak en tröja från senaste Novita-tidningen. Det är tyvärr inte många timmar som det går att sitta med sticksömmen i famnen, men när jag hinner så försöker jag att koppla bort resten och bara sticka.

Det finns så mycket som jag skulle vela skriva om men jag måste nog slita mig från bloggen en stund och läsa i alla fall lite på fackfinskan. Vem vet, kanske får jag gjort något annat i kväll också. För tillfället har jag nämligen mandarinskivor att torka i ugnen och äppelringar som torkar i en dörröppning. Möjligtvis får jag lurat min hjärna till att vara produktiv med en te-kopp och tända ljus bredvid mig. Vem vet?



Kommentarer

Populära inlägg