Ny bloggdesign

 Hej!

Värmen har verkligen kommit till Österbotten. Är ca 30 grader varje dag nu vilket jag anser att är alldeles för varmt för en finländare som mig, men inte kan man få allt här i världen heller. Idag var första dagen på en vecka som jag fick ledigt. Har jobbat flera dagar i streck på museer här i min hemby och annars har jag hjälpt till med frivilligarbete. Det har varit lite väl intensivt men jag är idag tacksam över att jag intre tvingat mig pendla den här veckan i alla fall. 

Förövrigt har jag hållit på att rensa mitt liv. Helt sjukt vad mycket saker man samlar på sig och jag vet att jag mår sämre med en massa saker som jag inte använder. Ångesten över att helt enkelt ha för mycket "onödigt". Sådant som någon annan istället kan ha glädje över och som annars bara ligger och skräpar. Men det är en process. Verkar bli mitt sommarprojekt det här med att rensa. 

Var en sväng till villan med familjen och tro det eller ej men jag vågade mig ut på ett kvällsdopp! Vet inte när jag sist simmade. Och det var u extra mysigt vid villan när min ena systerson kom med oss. Annars har jag varit en hel del med familjen vilket varit skönt.

Har någon annan än jag känt av en stark allergi för pollen och sådant? Jag reagerar själv på både nyklippt gräs och pollen. Förstår alltså inte vad alla andra älskar med doften av nyklippt gräs. Själv kliar mina ögon, näsan rinner och öronen blir stockade. Inte alls en trevlig årstid med tanke på allergierna. 

Har idag suttit och krånglat en massa med bloggdesignen. Oj en sån frustration över att bilderna blir suddiga och att allt bara krånglar. Hoppas den nya designen inte stör er för mycket iaf. Borde ju egentligen skriva på grupparbetet till min sommarkurs men det blir väl i morgon istället om jag känner mig själv rätt. 

Hoppas ni alla får ha en riktigt fin julikväll!


Kommentarer

Populära inlägg