Maj 2021

 Alldeles för länge sen jag satte mig ner framför bloggen senast. Jag har suttit fast med konstant skolarbete och det tar just nu mer energi än jag önskar att det skulle. Visst minskar det men det är fortfarande överbelastande mycket att få klart innan juni. Men oj vad jag ska jubla när jag är igenom denna stress. 

I mitt senaste blogginlägg skrev jag om ett tyg och sytillbehör som jag väntade på. Jag fick hem dem i början av maj och sydde mig en helt underbar klänning. Så otroligt nöjd måste jag erkänna att jag är! En dröm helt enkelt. Sydde knapphålen förhand och tillverkade övertäckta knappar själv.



Är alltså inne i en slags sömnadsbubbla. Helst skulle jag sy varje dag men just nu tar skolan upp för mycket tid samt att min symaskin inte är i min lägenhet utan jag måste åka norrut för att sy. Beställde hem ett tyg för en vecka sedan som jag ska sy en liknande klänning i, måste bara förändra mönstret en aning. Har också pratat med min farmor vilket känns så ofattbart värdefullt. Handarbete är vad majoriteten av våra samtal går ut på.  

Jag har inlett en ny hobby i form av måleri. Vattenfärger är det som jag mest snöat in mig på just nu men jag tog även mitt gamla staffli hemifrån till min egen lägenhet för att måla i akryl. Staffliet fick jag i födelsedagspresent när jag var kring 9 år. Att sticka har konstigt nog inte lockat så värst mycket just nu så då känns måleri och bulletjournal som min lilla undanflykt istället. Att vara ute och springa har det inte blivit så mycket av efter som att det är så enorma mängder med pollen som får springandet att kännas 20 gånger tyngre. Håller tummarna för att denna allergi ska gå om och om inte annat så blir det förhoppningsvis mindre pollen i luften i alla fall.

Var också 1.5 för allra första gången till familjens nya villa. Så roligt att ha ett ställe dit hela familjen kan samlas och umgås. Ser så fram emot att spendera sommardagar där och hålla på med olika projekt med familjen. J var så klart också med dit och jag kan meddela er att mina syskonbarn direkt ockuperar honom. Dvs. att jag får umgås med honom när mina syskonbarn inte är i närheten, haha. Nämen jag är så glad över att min familj gillar honom såhär mycket. 

För övrigt har jag spelat ffxiv med de 3 närmaste på kvällarna och jag har äntligen fått mina nya hörlurar så ny hör och hörs jag bra igen. Det hann också bli 1 år sedan Momi gick bort och oj vad hon är saknad. Ja, det är väl ganska nära på allt jag hunnit med vid sidan av skolarbetet. För om jag ska vara ärlig så hinner jag knappt med något utöver skolarbetet. Men det går väl om så småningom. Ja, och så kom det snöslask från himlen igår, usch vad arg jag blev inombords. Det är få saker som får mig att bli argare än snö när det blivit vår/sommar. Hade ju faktiskt +20 grader ute för lite på 1 vecka sen.

Nu ska jag umgås med J och senare se på eurovisionen. Ha en finfin lördag kväll!




Kommentarer

Populära inlägg