Livet just nu

 Dagarna går som vanligt, eller ja ganska vanligt i alla fall. Mina dagar går just nu till praktiken, i alla fall majoriteten av tiden. Jag är nu in på den sista veckan utav praktiken och det känns riktigt vemodigt. Har trivts som fisken i vattnet under dessa veckor och ser nog att det är just inom småbarnspedagogiken som jag vill vara. Visst är vissa dagar riktigt tunga men det finns så många glädjeämnen. Mina öron har varit väldigt känsliga och det är ofta som jag bara vill ta bort öronen en liten stund, detta för att få lite ro i min vardag. Men som jag tycker om dessa små liv. Alltså wow vad roligt man kan ha det, sparka boll, plocka pärlor, bygga med lego och rita med de små. Sen är det ju helt fantastiskt hur var dag är olik den andra. Ibland är det sagostunder med mina egna favoritsagor från barndomen som står på tur, andra dagar får jag leda pyssel för hela gruppen. Alltså vad underbart det kan vara sådär mitt i kaoset.

Jag har en massa skoluppgifter som ligger på hög. Det känns nog ganska tungt med tanke på vad som komma skall. Jag hoppas att den här våren ska gå relativt smidigt, och om inget annat så bättre än 2020. 

Förra veckan hade jag och J vår ett-årsdag och jag kan inte förstå att det redan gått 1 helt år! Så lycklig att ha honom vid min sida och jag önskar att vi får flera år framför oss tillsammans.

Jag har börjat på typ 3 nya projekt under den senaste tiden. En sjal och två par sockor. Jag skulle vela sy något men hittar inte riktigt tiden till det tyvärr. Har spelat ett par spel med J, N och R vilket varit så otroligt roligt! Så glad över dagens teknik, att vi kan umgås över gränserna.

Är smått nervös över att åka på utredningen nästa vecka till ett universitetssjukhus. Ett besök jag väntat på i över 1,5 år. Jag har lite obehag över att få svar på vad det är med min kropp men på samma gång är jag orolig över att inte få några svar. Jag vill ju veta vad det handlar om men jag vill inte få ett negativt besked. 

Nu är jag trött och borde börja gå och sova men det tar en hel del energi av mig att komma igång med processen. Mina ögonlock är tunga och jag har börjat gäspa mer och mer. Så innan "sömntåget" går så borde jag komma i säng. 

Men tills nästa gång, godnatt!



Kommentarer

Populära inlägg