Uops :D

jag på resan :) kopiering av bilden är förbjudet!

några marsipanfigurer som jag gjorde en dag     :)Kopiering av bilder är förbjudet!

Hopsis nu har jag lämnat bloggen bara sådär i flera veckor typ så nu ska jag berätta allt jag gjort nu, så långt jag orkar/minns. Förra, förra veckan så var jag på resa till sverige vi åkte ner till åbo där vi åkte över med båt till stocholm, vi var i Karlskrona, Kalmar, Öland och Stocholm. Där hade jag väldigt roligt med minna vänner.Vi var med en klubb som heter m-klubben (museiklubben). Vi spenderade tiden på massor med ställen bla. så fick vi en gujada rundtur i karlskrona, där var vi och besökte amiralitetskyrkan Ulrika-Pia, marinbasen, såg massor med små söta hus bla. gick vi in i ett lite 1700-tals hus där som 2 familjer en gång hade bott, träffade en otroligt söt hund varsnamn var belman, marinmuseet, repslageriet,nån typ lastkran, åt vid subway och så shoppade vi förståss men bara i ca en timme, jag köpte bara en blå t.shirt som hade ett ankare och 2 duvor på sig. Och efter det så åkte vi hela vägen upp till Kalmar med buss och det tog länge och var tröttsamt. I Kalmar så bodde vi på ett 4 stjärnigt hotell som var jätte bra enligt min åsikt. I Kalmar så Besökte vi Kalmarlänsmuseum där vi fick se bla. en utställning om regalskeppet Kronan och en atelje' med kläder för tidsresor, så shoppade vi jag köpte ett par hängselshorts som jag hade sökt efter i över 3 år! sedan så åkte vi till Öland, Eketorpsborg där vi fick en gujdning och se arkeologiskaexperiment med en liten bit som skulle föreställa en bit av en rustning och någon slags sydd tyg sak under och en stor skinka under det och så sköt de på det med kopior? av pilar som de hittat. senare så åkte vi till ett matställe och åt kroppkakor men det var inget som jag är van vid att äta så jag och de andra i min ålder så fick vofflor i stället :) sedan åkte vi till hotellet där vi sov och tidigt på morgonen så åkte vi mot stocholm, stannade en gång och åt och sedan vidare mot stocholm där vi besökte vasamuseet. Efter det så åkte vi till hamnen där vi åkte hem med båten tillbaka till Finland <3 och så åkte vi helavägen hem och då vi kom hem ösregnade det medan i sverige så sken solen typ varenda dag. Så där fick ni höra om typ hela min sverige resa :) (förresten så om någon såg några tjejer som vinkade bakåt från bakfönstret förra,förra veckan just där någonstans som jag just berättat att jag var så var det kanske jag och några vänner :) vem vet :) Nå i alla fall så har jag suttit här i evigheter och skrivit nu men tro inte att jag har slut på saker att berätta ännu, :) I dag så började skolan, det var faktiskt ganska så roligt till och med :) och dessutom så har jag alla mina 3 bästisar i samma skola nu också :D haha nå i alla fall så efter skolan så var jag ute (mycke) och nu senare på kvällen var jag och joggade en sväng.(har bestämt mig att jag ska börja jogga så länge jag orkar och minns i alla fall) Så hej dåååå :) Fråga gärna om du har frågor :) jag bits inte :P hihi

Kommentarer

Populära inlägg